Sesión número 19, de 22 de Octubre de 2014
Resum de l’estat dels treballs i principals acords adoptats:
1. S’aprova l’acta prèvia introducció d’una esmena de la representant de la Diputació de Barcelona.
2. Casos d’ús del Sistema Viari Integrat (SVI):
a. Planificació, gestió i actuació sobre el territori en relació a la mobilitat, per part de l’administració pública:
- Implica que la xarxa sigui navegable;
- Implica càlcul de recorreguts segons medi de transport; càlcul d’àrees de serveis – àrees properes a un punt (en distància i/o temps); cercar el servei més proper a un punt (en distància i/o temps); càlcul de matrius de cost Origen – Destinació; aranya de trànsit (intensitat, velocitat);
- Caldrà refinar el cas d'ús abans de la implementació per a decidir quins tipus de circulació permesa al tram (cotxe, bus, bici, vianant,només veïns, cotxes oficials) es defineixen; també caldrà decidir si es tenen en compte les afectacions temporals i quines;
- El càlcul en base a la distància es deriva directament de la xarxa; el càlcul en base al temps implica disposar d'alguna mesura de velocitat, d'intensitat o de temps per a recórrer els trams (podria ser opcional);
- Caldrà definir, en el moment de la implementació, quin nivell de "detall" cal que es reculli en els eixos de la xarxa (calçades separades, places i rotondes, etc.);
- Cal categoritzar de manera obligatòria tots els trams segons mobilitat;
b. Gestió, planificació d’itineraris: Implica mantenir la identificació dels elements de l’SVI i les regles de gestió;
c. Infraestructura de referència per a dades externes relacionades amb la xarxa viària:
- Implica mantenir la identificació dels elements de l’SVI i definir un SRL;
- Informar de modificacions per a facilitar el manteniment de dades externes associades;
d. Compatibilitat amb INSPIRE: es decideix afegir el model AGE, si està disponible;
e. Cerca de vies per nom i cruïlla:
- Les vies han de portar el nom;
- Varianter (als conjunts de dades de cada xarxa);
- Han d’existir les cruïlles (nodes);
3. Proposta del model comú de xarxa: Es presenta una proposta, tenint en compte els casos d’ús, la viabilitat pràctica i els estàndards existents (INSPIRE,...) i es debaten els següents aspectes concrets:
a. Navegació;
b. Arc;
c. Gir;
d. Node;
e. Impedàncies i restriccions;
f. Altra informació de suport a la navegació;
g. Itineraris i referenciació de dades externes;
Es decideix continuar elaborant la proposta per a acabar de discutir-la en la propera reunió.